WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">

Join the forum, it's quick and easy

WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">
WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sid Meier's Civilization V

3 posters

Aşağa gitmek

  Sid Meier's Civilization V    Empty Sid Meier's Civilization V

Mesaj tarafından ShadowLord Çarş. Ekim 06, 2010 3:56 pm

20 yıllık geçmişi ile PC’nin en efsanevi serilerinden biri olan Civilization, beşinci oyunu ile ekranlarımıza konuk oluyor. FPS oyuncuları için John Carmack neyse, strateji severler için de Sid Meier odur. Merak ediyorum da Sid Meier acaba daha kaç Civilization oyununa daha imzasını atacak. Elbette artık herkes gibi onlar da değişen oyunculuğun gidişatına (Sıradan oyuncuların artması gibi) ayak uydurmaya çalışıyorlar. Konsollar için geliştirilen Civilization Revolution bunun ilk göstergesi olmuştu. Konsol versiyonunu saymazsak aradan geçen beş yıldan sonra Civilization V de değişimden pay aldığını gösteriyor.

Civilization V, köklü değişikliklerle karşımıza çıkıyor. İleride bahsedeceğim bu değişikliklerden bazıları çok olumlu olurken, bazıları da tam aksini düşündürüyor. Genel olarak baktığımızda en köklü değişikliklerin yeni altıgen yapısı ve oyunun biraz daha basite indirgenmiş olduğu görülüyor. Altıgen yapı, herkesi memnun edecek bir gelişme olmuş fakat Civilization IV’e kıyasla eksilen özellikler Civilization fanatiklerini üzebilir. Zira Civilization V’in Civilization IV’ten çok, konsol versiyonu Revolution’a olan benzerliği göze çarpıyor. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Altıgen yapı oyunun oynanışını tamamen değiştirmiş. Serinin önceki oyunlarında haritanın karelere bölünmesi nedeniyle birimlerinize ve şehirlerinize ulaşılabilecek sekiz yol bulunuyorken, Civilization V’te altı tane bulunuyor. Bu nedenle artık ünitelerinizi daha rahat savunabiliyor ve daha rahat strateji kurabiliyorsunuz. Artık haritanın her bir noktasında (Altıgenler) sadece tek bir birim bulundurabiliyorsunuz. Hatırlarsanız eskiden tek bir kareye istediğiniz kadar ordu biriktirebiliyorsunuz. Artık her altıgene tek bir birim konuşlandırabildiğiniz için uzak menzilli ünitelerinizi koruyabiliyor ve daha derin stratejiler kurabiliyorsunuz. Bu sayede oyun, daha çok satrançtakine benzer bir oynanışa bürünüyor.

Fakat bunun bir de dezavantajı bulunuyor. Ordularınız daha geniş bir alana yayıldığı için dar geçitlerden geçirmeniz çok zorlaşıyor ve sıkışıyorlar. Her ne kadar iki üniteyi yer değiştirme opsiyonunuz bulunsa da bu duruma çözüm olmuyor; sadece hasarlı birimleri geri çekebilmeye yarıyor. Aslında bir işçi ile bir savaş ünitesini aynı alanda bulundurabiliyorsunuz fakat birden çok işçiyi de savaş üniteleri gibi tek bir yerde toplayamıyorsunuz. Bu nedenle, özellikle oyunun başlarında gelişme süreci oldukça yavaşlıyor. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Altıgen yapının oynanışın haricinde grafikleri de etkilediğini görebiliyorsunuz. Harita karelere bölünmek zorunda olmadığı için daha yumuşak geçişler içeren gerçekçi bir görünüm kazanmış. Aslında Civilization V’in, serinin en güzel görünen oyunu olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Birimlerin ilk çağlardan günümüze kadar gelişmelerini ufak detaylarına kadar görebiliyorsunuz. Bir şehre atom bombası attığınızda gerçekleşen patlama efekti ile kendinizi iyi hissediyor ve aynı efekti tekrar görebilmek için yenisini üretmeye başlıyorsunuz.

Haritaların doğal zemin dokuları artık çok daha iyi görünüyor ve tarla, maden ve petrol rafinerisi gibi yapılar inşa ettiğinizde haritanın bir parçasına dönüşüyorlar. Üniteleri seçtiğinizde ışık hüzmesi ile gösterilmeleri bir lider olmanızdan çok, tanrısal bir güç olduğunuz hissini verse de gayet şık duruyor. Arayüzün sahip olduğu Art Deco stili ise göze hoş görünüyor. Keskin hatlara sahip olan ve köşelerde ovalleşen menüler Civilization V’i farklı bir havaya bürümüş.
ShadowLord
ShadowLord
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 3161 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 10236 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 446 Doğum tarihi : 11/07/92 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 19/07/10 Yaş : 31 Nerden Nerden : Eskişehir

https://wolfteam.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

  Sid Meier's Civilization V    Empty Geri: Sid Meier's Civilization V

Mesaj tarafından n3co Çarş. Ekim 06, 2010 3:58 pm

fps hastası geldi konuya Very Happy

ne zmn cıkıor
n3co
n3co
Moderator
Moderator

Wolfteam Oyundaki Adı : n3co <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 717 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 1090 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 9 Doğum tarihi : 30/03/95 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 08/09/10 Yaş : 29 Nerden Nerden : Senin geldigin yerden ;)

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

  Sid Meier's Civilization V    Empty Geri: Sid Meier's Civilization V

Mesaj tarafından HellOfKsK35 Perş. Ekim 21, 2010 8:25 pm

EMEĞİNE SAĞLIK...
HellOfKsK35
HellOfKsK35
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi

Wolfteam Oyundaki Adı : HellOfKsK35 <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 955 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 10063 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 516 Doğum tarihi : 29/08/96 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 28/07/10 Yaş : 27 Nerden Nerden : İzmir/Karşıyaka

http://www.vitamin-matematik.tr.gg

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz