WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">

Join the forum, it's quick and easy

WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">
WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stalingrad

Aşağa gitmek

Stalingrad Empty Stalingrad

Mesaj tarafından ShadowLord Salı Eyl. 21, 2010 7:38 pm

LEVEL’ın bu ayki tam sürüm oyun hediyesi, 1C Company tarafından 2005 yılında piyasaya sürülen ve çıktığı yıl RTS fanatiklerinin dikkatine takılan bir oyun; Stalingrad... Adet olduğu üzere bu ay da sizin için bu güzide oyunu konu alan bir rehber hazırladık. Yine derin detaylara girmeden, oyuna giriş aşamasında size yardımcı olabilecek püf noktalarını bir araya getirmeye çalıştık. İkinci Dünya Savaşı’nı bir de RTS kulvarından tatmak isteyenler bu tarafa!Campaign Seçenekleri

Stalingrad’ın temel yapısında iki dev senaryo bulunuyor. Oyunun hikayesine derinlemesine dalarak tadınızı kaçırmak istemediğim için bu konuda detaylara girmeyeceğim ama İkinci Dünya Savaşı’nın en dramatik cephelerinden bir tanesi olan Stalingrad’da ter dökeceğinizi bilin. Dolayısıyla bu cephede karşı karşıya gelen Alman ve Rus birliklerinden hangisini seçerseniz, savaşa onların tarafında girersiniz. Axis, Alman tarafının, Red Army ise Rus tarafının hikayesini anlatacak size. Eğer oyun oynarken uzun metinler okumaktan hoşlanıyorsanız, senaryonuza başlarken ve her bölümden önce karşınıza çıkacak olan metinleri okumanızı tavsiye ediyorum. Böylece oyundaki amacınızı daha net bir şekilde anlayabilirsiniz ve daha da önemlisi, derin tarih bilgilerinden de faydalanmış olursunuz. “Derin” diyorum; çünkü gerçekten sağlam kaynaklı ve oldukça detaylı bilgiler bulacaksınız orada.Armor ve Weapon Puanları

Elinizdeki her ünitenin ayrı ayrı Armor ve Weapon puanları olacak. Dolayısıyla hangi ünitenizi ne şekilde kullanacağınıza karar verirken bu puanları dikkate almanız gerekiyor. Bazı üniteleriniz bu puanların her ikisi için de değerler taşırken, bazı üniteleriniz Armor veya Weapon puanlarından birini taşımayabiliyor. Mesela Tank ünitelerinde hem Armor, hem de Weapon puanları mevcut ama Piyade ve Motosiklet gibi zayıf ünitelerde doğal olarak Armor puanları bulunmuyor. Buraya kadar problem yoksa konuyu biraz daha detaylandıralım. Ünitelerin Armor puanları, Back Armor, Front Armor, Side Armor ve Upper armor olarak toplam 4 kategoriye ayrılıyor. Yani bu armor puanlarına sahip bir ünite hangi tarafından saldırı alırsa, o tarafın Armor puanına göre hasar görüyor.Ünitelerinizin Weapon puanları da Damage ve Armor Penetration Rate olarak iki kategoriye ayrılmış durumda. Damage, ünitenin verebileceği hasar miktarını temsil ediyor. Herhangi bir ünitenin Armor Penetration Rate hanesindeki puan ise daha kompleks bir detay. Eğer ünitenizin bu puanı saldırdığı ünitenin Armor puanından yüksekse daha fazla hasar verebiliyorsunuz. Aynı şekilde saldırıya uğrayan ünitenizin Armor puanı saldıran ünitenin Armor Penetration Rate puanından düşükse, üniteniz daha ağır hasar alıyor. Bütün bu detay bilgilerini, ekranın hemen altındaki cetvele benzeyen panelde bulabilirsiniz.
Ünite Komut Sistemi

Armor ve Weapon puanlarına ayrılmış panelin hemen sol tarafındaki menü, ünitelerinize vereceğiniz komutları barındırıyor. Burada “Move”, “Stop”, “Attack” ve “Stand Ground” gibi tanıdık komutların yanı sıra oyundaki ünitelere özgü daha farklı komutlara da rastlayacaksınız. Mesela “March on Alert” komutunu kullandığınızda seçmiş olduğunuz üniteniz sizin belirleyeceğiniz bir noktaya doğru giderken, karşısına çıkan bütün düşman ünitelerine saldırıyor. Bir diğer komut olan “Turn”, ünitenizi belirli bir yöne çevirmenizi sağlıyor. Böylece saldırı altında olan bir ünitenizin alacağı hasar miktarını minimuma indirmiş oluyorsunuz. Aynı şekilde bu komutu saldırı amaçlı olarak da kullanabilirsiniz. Bu iki komutu genelde bütün üniteleriniz için kullanmanız mümkün; ancak bazı komutlar, sadece belirli üniteleri seçtiğinizde devreye giriyor. Mesela bir tank ünitesini seçtiğiniz zaman kullanabileceğiniz iki farklı komutunuz var. Bunlardan birisi olan “Set up an Ambush”, ünitenizin pusuya yatmasını sağlıyor. “Entrench” komutuysa tankınızın etrafına bir savunma siperi inşa edebilmenize yarıyor. Bu iki komutu savunma yapmak zorunda kaldığınız zamanlarda rahatlıkla kullanabilirsiniz.Olayın piyadeler tarafında da yine farklı komutlar mevcut. “Change Battle Formation” komutuna göz attığınız zaman “Run”, “Crawl”, “March”, “Stealth Move” ve “According to Situation” gibi alt komutlara rastlayacaksınız. “March” komutu, piyadelerinizin koşmasını ve böylelikle hedefe daha çabuk varmalarını sağlıyor. “Run” komutu, yine piyadelere hız kazandırmak amaçlı bir komut ama buradaki fark, piyadelerin koşarken daha dikkatli olmalarında. Bir diğer komut olan “Crawl”, çatışma esnasında piyadelerin yere yatarak sürünmelerini ve böylece kolay kolay ölmemelerini sağlıyor. Piyadeleriniz arasında keskin nişancılar varsa, onlara da “Stealth Move” komutunu verebiliyorsunuz. Bu komutların hiçbiriyle uğraşmak istemediğiniz zamanlardaysa devreye “According to Situation” komutu giriyor ki bu komut sayesinde piyadeleriniz, içinde bulundukları duruma göre davranıyorlar. “Change Battle Formation” Komutundan farklı olarak bir de “Use Binoculars” başlığında faydalı bir komutu daha var piyadelerin. Bu komut sayesinde gideceğiniz yerde pusuya yatmış düşman ünitelerinin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.Kısa Kısa...

Oyunun senaryo moduna adım attığınız zaman bir hayli uzun olan metinleri okumak zorunda kalabilirsiniz ki bunu yapmanızı az önce de tavsiye etmiştim hatırlarsanız. Bu metinleri okumaktan sıkılma ihtimali olanlar için de püf noktalar mevcut oyunda. Ekranın sol alt köşesindeki haritaya dikkat ederseniz, orada kırmızı ok işaretlerinin olduğunu fark edeceksiniz. Bu ok işaretleri, oyundaki görevlerinizin yerlerini belirleyen işaretler. Görevinizin başlığına da kabaca bir göz attığınız vakit aşağı yukarı nerede ve ne yapmanız gerektiğini çözmeniz zor olmayacaktır. Diğer RTS oyunlarından aşina olduğumuz çeşitli simgelerin de yine bu haritada bulunduğunu fark edeceksiniz. Mesela, kendi üniteleriniz, bahsi geçen mini haritada yeşil noktacıklar halinde görünecekler. Haritada aktif olduğunuz yerler aydınlık olarak gözükürken, diğer bölgeler gölge içerisinde kalacak. Eh, bundan sonrası da size kalıyor artık. Stalingrad cephesinde düşmana meydan okumaya hazır mısınız?
ShadowLord
ShadowLord
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 3161 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 10236 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 446 Doğum tarihi : 11/07/92 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 19/07/10 Yaş : 31 Nerden Nerden : Eskişehir

https://wolfteam.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz